Dag 67&68 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Rosa en Jesse - WaarBenJij.nu Dag 67&68 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Rosa en Jesse - WaarBenJij.nu

Dag 67&68

Blijf op de hoogte en volg Rosa en Jesse

05 Februari 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hoi allemaal,

Cambodja is dan wel vrij plat maar in het Bokor National Park liggen toch wel een paar mooie bergen. Op de scooter zijn we 's ochtends vertrokken naar Bokor. Een goede en mooi weg die net af is leidde ons door de bergen naar de oude lege gebouwen. Als eerste kwamen we 3 kleine gebouwen tegen. Er stonden geen bordjes bij dus het was een beetje gokken wat het waren geweest. Wat wel overduidelijk aanwezig was, was het nieuwe kleurrijke buddhabeeld. Het was groot maar erg lelijk. We hadden gelezen dat er in het park ook een groot leegstaand hotel moest zijn maar dat was nergens te bekennen. Gelukkig liep er net een gids met twee toeristen langs die ons kon vertellen waar het hotel te vinden was. Op weg ernaar toe kwamen we eerst langs een oud leegstaand kerkje. Achter het kerkje kon je nog een stukje omhoog waar je een prachtig uitzicht had. Na de kerk kwamen we niet een leegstaand hotel tegen maar een geweldig groot nieuw hotel. Het Thansur Bokor Highland Hotel, misschien een ideetje voor jullie :p. Na het nieuwe hotel kwamen we eindelijk bij het leegstaande hotel. Oud was het niet maar groot wel. Het was een immens betonnen gebouw dat compleet leegstond. Er was werkelijk niks. Het was bijzonder om te zien. Vanaf het bovenste balkon van het hotel had je wederom een prachtig uitzicht. Ook zijn we nog even op het dak geklommen maar daar werden we door het parkeermannetje vanaf gefloten helaas. Na het bezoek aan het lege hotel zijn we door het prachtige park terug naar beneden gereden. Het was een heerlijke dag!

Vandaag zijn we vertrokken naar Sihanoukville het beachresort van Cambodja. Na een slechte ervaring in Tha Khaek hebben we ons aangeleerd om de kamers eerst te bekijken voordat we ze nemen. Daarom ging Jesse bij het hotel wat we hadden uitgekozen eerst even kijken. Het was te duur voor wat het was en daarom gingen we door naar de volgende keuze. Maar die was helaas vol. Terwijl ik op de tassen lette ging Jesse naar verschillende guesthouses kijken. Eentje was opzich wel ok maar tegenover waar ik zat was het Serendipity Beach Resort, een prachtig luxe en groot hotel. Wel wat aan de dure kant maar een kijkje nemen kon natuurlijk niks kwaad. Jesse kwam terug en vertelde dat de kamer met uitzicht op het (30m) zwembad 38 dollar zou zijn. Omgerekend is dat ongeveer 13 euro per persoon, iets duurder dan normaal maar what the hell ook! We hebben een prachtige luxe kamer met een geweldige badkamer met bad en regendouche!

We blijven 3 dagen hier in Sihanoukville. Wij zitten nu bij Serendipity beach maar er zijn nog wat meer strandjes in de buurt. Er is dus genoeg te doen.

Tot snel!

Rosa en Jesse

• 05 Februari 2013 - 23:47

Coleman:

Hi guys, Impressive to read the last few blogs: about the Killing Fields and all the horrors of that time. It must have been very powerful and moving to see.
    Sounds like a great hotel you all are at now! Once in a while you have to treat yourself. By the way: Jesse mentioned Angkor Wat on Skype. When are you going there? I would love to see that someday. Just read on Wikipedia that it started as a Hindu temple (now it is Buddhist...for a long time already) and is the largest religious complex in the world. Can't wait to read what you all think of it.
    Love and greetings,
    Coleman

• 06 Februari 2013 - 10:06

Hanneloes:

Hoi lieverds,

Wat een vreselijk leuke foto's van jullie. Die vind ik het leukste om te zien... Het is fijn om jullie zo te zien genieten. Grappige handstandfoto ook van jou Jesse. Daniel had 'm al laten zien op Facebook. En wat een mooie hotelkamer zeg. En voor zo weinig geld.
    Geniet maar lekker verder.
    Hier heeft het trouwens alweer gesneeuwd. Brr.

Liefs,
    mama/Hanneloes

• 06 Februari 2013 - 15:33

Aja:

Lieve Rosa en Jesse.

Wat hebben jullie een fijne vakantie en wat zien jullie toch veel. Jullie beginnen al aardig bruin te zien.
    Het hotel is inderdaad erg lux, maar wel fijn.
    Dood enge handstand van Jesse daar boven op de rots. Jij durft!