Dag 141&142 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rosa en Jesse - WaarBenJij.nu Dag 141&142 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rosa en Jesse - WaarBenJij.nu

Dag 141&142

Blijf op de hoogte en volg Rosa en Jesse

21 April 2013 | Indonesië, Batavia

Hoi allemaal,

De laatste reisdag over land zit erop. Vanochtend zijn we om 9 uur in de trein gestapt die acht uur later in Jakarta aankwam. We hadden geen hotel geboekt en hoopten dat we een goede zouden vinden. Maar helaas, in het backpacker straatje zat niks en in de buurt waren alle hotels te duur. Er was er wel eentje die iets boven ons budget lag en omdat het al donker begon te worden besloten we die maar te nemen. Alleen had dit hotel de kamer van 30 euro maar voor twee nachten want door de week werd de kamer twee keer zo duur. Waarom dat zo is mag Joost weten. We zijn er inmiddels achter dat de prijs/kwaliteit verhouding in Indonesië een beetje scheef is want hoewel we redelijk wat meer betalen dan normaal is dit bij lange na niet de beste kamer die we hebben gehad. Maar ach we doen het er maar mee. Nu moeten we dus alleen de komende twee dagen op zoek naar een ander hotel voor de resterende drie dagen.

Gisteren was gelukkig een iets betere dag. Om 9 uur namen we samen met alleen maar locals het busje naar de bus terminal van Yogya. Daar stapten we over op de ekonomi bus (geen airco, rokende mensen en lekker vol) naar Borobudur. Zo'n anderhalf uur later kwamen we in het dorpje Borobudur aan. Het park rondom de tempel lag zo'n 500 meter van het busstation af en dat was dus makkelijk te lopen al beweerden de taxi's dat het veel te ver was om te lopen. Voordat we naar de tempel mochten kregen we na het kopen van een kaartje allebei een sarong omgeknoopt. Na nog 500 meter kwamen we bij de tempel. En wat was die mooi zeg. Jesse en ik vonden hem allebei op een bepaalde manier mooier dan Angkor Wat. Het park eromheen en de tempel zelf waren namelijk ongelofelijk goed onderhouden. De tempel bestaat uit verschillende niveaus en volgens traditie moet je drie keer om tempel lopen. Op elk niveau liepen we een rondje en zagen we prachtige uitzichten van de omgeving en het prachtige reliëf in de stenen en de (soms onthoofde) buddha beelden. Bovenop de tempel staan enorme bellen van steen. En van bovenaf had je een prachtig uitzicht. Voor het eerst waren er bij een toeristische attractie niet zoveel mensen. We konden dus in alle rust de tempel bekijken en foto's maken, heerlijk! Het was prachtig om te zien en heel indrukwekkend.
Na de tempel konden we zo weer met de bus en waren we na twee uur weer bij ons hotel.

Hopelijk brengt Jakarta ons morgen wel wat leuks en moois.

Tot snel!

Rosa en Jesse

• 22 April 2013 - 11:16

Rob:

Hi RosaJesse,
    Geniet opnieuw van de laatste dagen van die andere wereld, straks is het weer Oranje boven, Ajax of Feyenoord en Amsterdam, een andere belevenis, waaar je nu misschien naar uitkijkt, maar toch die andere wereld die jullie gezien hebben, blijft vanaf nu in je hoofd: er is een andere wereld dan de onze.
    Jullie reisverslagen waren verrassend en boeiend, ik zou de reis zo zelf willen doen, bedankt daarvoor!
    Liefs en groetjes, rob

• 22 April 2013 - 12:55

Hanneloes:

Lieve Jesse en Rosa,

Knap hoor, om de paar dagen een stuk vijf maanden lang. En ook nog zonder deadline. IJzeren discipline. Petje af. En hartstikke leuk om te lezen. Zo waren we helemaal up-to-date.
    Geniet nog lekker die laatste paar dagen. En straks een goede reis naar huis.

Liefs mama/Hanneloes

• 22 April 2013 - 13:41

Coleman:

Ik sluit me volledig aan bij wat Hanneloes schreef. Can't wait to see the photo's from this latest temple. Nice to finish your trip with this temple- a highlight. Curious what you all did the rest of this week. have a good, safe trip back home. See you at Schiphol! I also read and enjoyed all your all's travel blog. and the wonderful photo's each time.

Love and greetings,

Coleman/Dad