Dag 63&64 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rosa en Jesse - WaarBenJij.nu Dag 63&64 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rosa en Jesse - WaarBenJij.nu

Dag 63&64

Blijf op de hoogte en volg Rosa en Jesse

01 Februari 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi allemaal,

We dachten gister een vrolijke dag te hebben en het Royal Palace te bezoeken. Al toen we naar het paleis liepen stonden er overal op de straat politiemannen en militairen. Waarom, dat wisten we toen nog niet. Eenmaal in de buurt van het paleis stond er niet alleen politie maar er stonden ook overal hekken om de straten af te sluiten voor verkeer. Dankzij een briefje op de deur van een handicraft winkel kwamen we erachter wat er aan de hand was. De volgende dag zou de oud koning van Cambodja begraven worden. Een bezoekje aan het Royal Palace en de Silver Pagoda konden we toen wel op onze buik schrijven. Heel jammer natuurlijk maar ook wel weer leuk dat we zoiets mogen meemaken. De grote straat naast het paleis was namelijk helemaal leeg en dat was wel een gaaf gezicht. Op onze terugweg naar het hotel kwamen we toevallig nog wat leuke westerse winkels tegen zoals Oakley, Adidas en de Mango. De dag ging dus niet hoe we hem hadden gepland maar het was alsnog een geslaagde middag. Gisteren hebben we afgesloten met weer een heerlijk diner bij de Italiaan waar we al eerder waren geweest. De eigenaar kwam zelfs nog even een praatje met ons maken :).

Vandaag begon onze dag met een zoektocht naar een goede plek om onze was te laten doen. Hier in Phnom Penh betaal je niet per kilo maar per kledingstuk, aangezien bijna al onze kleren gewassen moesten worden zou dat een beetje een dure grap zijn. Daarom zijn we na het ontbijt met onze 4 kilo aan was op zoek gegaan naar iemand die het per kilo wilde doen. Helaas hebben we niemand kunnen vinden en daarom zijn we terug gegaan naar het hotel om de kledingstukken uit te zoeken die we echt nodig hadden. Die kledingstukken hebben we bij het hotel laten wassen. Na onze wasmissie hebben we de tuktuk genomen naar The Russian Market, de plek waar de russen in de jaren 80 hun kleren en spullen kochten. Het was net zoals we in Thailand hadden gezien een overdekte markt met kleren en souvenirs. Erg leuk. Vanavond zijn we bij de rivier gaan eten. We hadden een restaurant uit de lonely planet gekozen maar die was onbereikbaar door de begrafenis van de koning. Desalniettemin hebben we heerlijk gegeten. Op een gegeven moment werd het restaurant wel een beetje opgeschud door hard vuurwerk en wat leken kanonschoten ter ere van de koning.

Onze tijd in Phnom Penh zit er alweer bijna op. Jammer maar hierna trekken we naar de kust van Cambodja. Dat wordt weer lekker zwemmen en zonnen!

Tot snel!

Rosa en Jesse

• 02 Februari 2013 - 09:57

Marjolein Pen:

Lieve Jesse en Rosa,

Phnom Penh was zelfs hier nieuws. Er stonden in de krant mooie foto's van de begrafenis. Veel mensen aan de kant om de begrafenis van de koning bij te wonen. Jullie maken dit maar mooi mee. Wij beleven niet veel en dat maakt het lastig iets te schrijven. We genieten van jullie verhalen en om de dag kijken wij er naar uit. Het was een mooie en goede beslissing van jullie deze reis te maken. Jullie hebben niet voor niets zo hard gewerkt om deze reis te betalen.
    Blijf genieten en verwonderen.

Liefs, Marjolein